Monday, August 31, 2009

Episod 2: Sinar Baru...

gmbr hiasan jerk..hakhak


What the…? Itu je yg aku terlintas di fikiran aku..xsangka sungguh Adli ckp cmtu dengan Nisa.. Nisa seorang perempuan yg sangat baik,taat, setia..tapi..Adli tu pilihan yang silap. Menangis teresak2 si Nisa tu..jenuh aku nk pujuk dia..syukur la Nisa jenis yang cepat pulih dari sedih..tapi dia agak muram sedikit..

Namun ku lihat nisa kini rancak berkawan dengan damak..syukur la..yg penting aku nk nisa hepi.. Nisa pula sudah tidak segan2 lagi bercakap secara terang2 dengan damak..damak pun bagus selalu bagi semangat pada nisa..Cuma masalahnya damak ni xpenah jumpa nisa dan nisa pon xpenah jumpa damak..ntah2 damak ni penipu ke..sape tau.. Nisa sudah bertegas dengan aku mahu terus berkawan dengan damak. Nisa juga menyatakan hasratnya nk berjumpa dengan damak. Nisa siap ajak aku teman dia pegi jumpa damak.isk..xmau aku..malas la..

Nisa: yat, damak nk jumpa aku la sebelum kita masuk sem baru..ko teman aku eh?
Aku: er..ye ke..ko da besedia ke nisa? Dia nk jumpa ko kat mana?
Nisa: kt tempat kita la..boleh ye..ko teman aku yer..
Aku: ok no hal punyer..

Rupanya damak nk jumpa nisa di kg kitaorg..ok la.. aku ingt kt mane2 la dia nk jumpa si nisa ni..
Hari yang di tunggu..nisa nampaknya berdebar2 sekali..aku relax jer..bukan date aku pon..haha..
Dari jauh aku nampak kelibat seorang lelaki yg tegap,pakai baju warna hijau..mungkin damak getus aku..Nisa dari tadi asik senyum2 je cam kerang busuk pon ada..haha..Nisa..nisa..
Lelaki yang berbaju hijau tua itu pon menghampiri kami di tempat tunggu bas..

Damak: assalamualaikum..
Nisa: wassalam..awak ni damak ke?
Damak: ye saya..awak nisa ye?
Aku: (jd tunggul je..hahah)

Nisa dan damak rancak bersembang dan saling bertukar2 pandangan..erm..terharunyer aku..huhu. damak ni cm budak baik la.. aku biarkan mereka berdua..kasi can la skit..hahah..aku pegi la jenjalan kt pekan aku nih..da dua jam diorg dok borak..xbosan ke? Haha org di lamun cinta biar la..xkuasa aku nk halang..Nampaknya nisa sudah menyukai damak..damak pon sama..

Damak: Nisa, boleh kita berjumpa lagi? Saya suka la kawan dgn awak
Nisa: boleh apa salahnya..

Sambungan di episod seterusnya..hehe..

1 comment:

nazri.sensei said...

sambung cepat weh..dari ari tu aku nunggu bile ko nak smbg..hoho..