Thursday, October 8, 2009

Bukan semua menyukai kita..sedar lah..

kali ini aku ini mencoret tentang kesedaran diri sendiri. Apa yang aku perhatikan kdg kala kita dengan sewenang-wenangnya berbicara dan lantang berkata tentang kesalahan dan khilaf org lain? hebat sgt kah kita ni? Allah juga yg Maha Hebat.. Didalam kita rancak bergaul dgn rakan2 percaya lah ada di antara mereka psti kurang gemar dengan sifat/tingkah laku kita..jadi apa nk buat dan knapa ini terjadi?

Pada pndapat aku, ini terjadi kerana tiap2 rakan kita dlm mindanya ada kerangkanya yg tersendiri lbih kurang mcm 1st impression gitu..jdi kita tak boleh nk salahkn mereka dan persoalkn knapa dia xsuka pada aku, knapa dia xmsukkan aku dlm psukannya... perkara ini terjadi juga kerana rakan tidak terbuka dlm pergaulannya..mungkin dia mahu yang memenuhi ciri2nya shj baru dikatakan kawan..

Jika perkara ini berlaku pada diri aku sendiri, aku lebih suka ambil sikap terbuka..dan mungkin mereka bukan rakan yang sesuai utk aku rapat..aku juga lebih suka sibukkan diri dengan perkara lain dari pikirkan knapa dia tidak sukakan aku..

percayalah..bukan semua suka dengan cara pendekatan kita..apa yang penting jadilah diri sendiri selagi ianya tidak menyusahkan dan tidak melanggar syariat agama..
Buat apa sakitkan hati sendir..lebih baik tenang dan sabar byk2..refleksi diri jika perlu..

cHill Out n Peace!!

No comments: