Wednesday, April 29, 2009

KeSabaran JadiKan aKu LEBIh tEnanG..

Buat sekali lagi aku menulis di blog ku nih..tetiba nk crita pasal kesabaran plak..nape eh aku dapat idea nk tulis pasal nih..em citernya lebih kurang cm gini.. aku punya la dok syok men intenet kt blik.. tetiba bateri lptop aku kong ar plak.. em aku pun dengan senang hatinya cari ar charger laptop.. tetiba.. aku pelik..knape plak bteri aku ni xleh nk charge..aku punya la panik..ke hulu..ke hilir.. nek pening kpala aku sendiri.. last2 boipren aku ckp..relax la.. sbr.. bwk tenang.. mengucap byk2..

em pastu aku pon dengan drastik..sedut nafas dlm2 and tenang2..em... menjadi beb..aku pun tutup laptop ku and open blik and smbung ngn charger.. lega..syukur sgt leh gak charge.. tpi aku tau dah.. laptop aku ni da 4thn usia dia.. mesti da menunjuk kan ciri2 nk suh bli baru nih..hehe..

well, sabar bukan dari sudut selesaikan masalah harian shj.. malah masalh dari kawan2,kerja, cinta..aitceh..erm..masalah kuarga ke..kita kna sabar2..tenang2.. baru dapat idea cmne nk setelkan masalah tu.. tul tak?

p/s: ingat la semua..sabar tu separuh dari iman tau..

2 comments:

emelya rawan said...

dgar suara abg tsyg..mmg trus cair laa kn rmate..ehehee..sabo jgan x sabo..sabo tue sblah srwak..erk, silap...sabo sparuh dr iman.. :)

yat_yatie said...

ngeh2..ade2 je ko nih..